Deze Quickscan is gebaseerd op 12 competenties waarover Overblijfmedewerkers en coördinatoren dienen te
beschikken en is speciaal voor u als directeur (of leidinggevende) ontwikkeld. De scan bestaat uit 24 vragen en
kost ongeveer 5 minuten van uw tijd.
Direct na het invullen van de Quickscan krijgt u gratis een uitgebreide analyse van uw antwoorden en een daarop gebaseerd advies welke
cursus(sen) uw Overblijfmedewerkers en coördinator(en) het beste kunnen volgen.
Wilt u het uitgebreide rapport inclusief scholingsadvies ook per email ontvangen? Vul dan uw gegevens in op de
volgende pagina.
De Quickscan vragen
De Overblijfmedewerkers houden zich dagelijks aan de afgesproken regels
De Overblijfmedewerkers zorgen dat kinderen hen begrijpen
Tijdens een werkoverleg vertellen de Overblijfmedewerkers wat zij vinden
De Overblijfmedewerkers kijken een kind aan wanneer het tegen hen praat
De Overblijfmedewerkers weten welke taken zij moeten doen
De Overblijfmedewerkers volgen instructies op
De Overblijfmedewerkers overleggen met hun collega's over de werkverdeling
De Overblijfmedewerkers steunen een collega als hij/zij een probleem heeft
De Overblijfmedewerkers veranderen makkelijk van taak
De Overblijfmedewerkers plannen hun werk
Overblijfmedewerkers kunnen de kinderen op de juiste manier aanspreken op hun gedrag
Overblijfmedewerkers weten hoe zij moeten handelen bij grensoverschrijdend gedrag
De Overblijfmedewerkers zoeken altijd naar de oplossing van het probleem
De Overblijfmedewerkers hebben hun werk altijd op tijd klaar
Indien nodig kunnen de Overblijfmedewerkers een plan veranderen
De Overblijfmedewerkers kunnen goed uitleggen waarom zij hun werkzaamheden doen zoals zij ze doen
De Overblijfmedewerkers benaderen ieder kind op de manier die bij de leeftijd van het kind past
De Overblijfmedewerkers zorgen voor een goede sfeer in de groep
De Overblijfmedewerkers weten wanneer er iets bijzonders is met een kind en handelen daar naar
De Overblijfmedewerkers leveren goed werk
De Overblijfmedewerkers vinden lastige kinderen ook lief
Als de Overblijfmedewerkers iets niet weten, vragen zij het altijd even na
De Overblijfmedewerkers maken maar één keer dezelfde fout
De Overblijfmedewerkers kunnen goed omgaan met kritiek
Aanvullende vragen
Besteedt u meer tijd aan de organisatie of administratie van de TSO dan u zou willen?
Maakt u zich zorgen over het aantal klachten over de TSO?
Hoort u (te) vaak van kinderen dat zij de TSO niet leuk vinden?
Ervaart u of uw leerkrachten veel onrust tijdens (of na) de middag pauze?